Kanken No. 2 - 357 Port
Plecak Kånken No.2 wykonany z wytrzymałej tkaniny G-1000 HeavyDuty z uchwytami i detalami ze skóry. Duża kieszeń główna, kieszeń z przodu i wyściełana podkładka do siedzenia.
kolor: 357 - Port
Opis
Plecak miejsko - turystyczny Kanken No. 2, kolor: 357 - Port
"Proste plecy to szczęśliwe plecy"
Proste plecy to zdrowe plecy! Model Kånken został stworzony w 1978 r., aby zapobiec problemom z kręgosłupem u dzieci w wieku szkolnym w Szwecji. Przez 35 lat model Kånken prostował miliony kręgosłupów i stał się jednym z najpopularniejszych produktów Fjällräven, uwielbianym przez pokolenia użytkowników. Kånken No. 2 jest wykonany z wytrzymałej tkaniny G-1000 HeavyDuty, pokrytej podwójną warstwą wosku i opatrzony wewnętrzną kieszenią z tyłu z tkaniny G-1000 Lite. Jak jego poprzednik jest wytrzymałym plecakiem do noszenia na co dzień, praktycznym w drodze do szkoły lub pracy oraz na wycieczki i w podróży. Główna przegroda ma duży otwór pozwalający na łatwe zapakowanie i rozpakowanie plecaka. Tylna kieszeń jest wyposażona w wyściełaną podkładkę do siedzenia wykonaną z tkaniny G-1000 HeavyDuty, więc wygodna przerwa jest w zasięgu ręki. Dwie otwarte kieszenie po bokach i jedna kieszeń zapinana na zamek błyskawiczny z przodu. Detale i uchwyty ze skóry, paski na ramiona z tkaniny.
Plecak Kånken No.2 jest fabrycznie zaimpregnowany woskiem, impregnacja wzmacnia materiał, znacząco zwiększa wodoodporność materiału oraz odporność na zabrudzenia, które są znacznie łatwiejsze do usunięcia. Impregnację można w prosty sposób poprawić woskiem Greenland Wax, który mogą Państwo kupić w naszym sklepie. Sposób odnowienia impregnacji przedstawia film poniżej. Pamiętajmy, woskujemy tylko plecaki wykonane z materiału G-1000, czyli: Kanken No. 2, Kanken No. 2 Mini, Kanken Greenland, Kanken No. 2 Laptop 15", Kanken Black Edition.
- plecak Kanken wykonany z materiału G-1000 HeavyDuty ze skórzanymi elementami,
- siedzisko Seat Pad wykonane z materiału G-1000 HeavyDuty Eco,
- kieszeń wewnętrzna wykonana z materiału G-1000 Lite Eco,
- dwie kieszenie boczne oraz zapinana na zamek kieszeń frontowa,
- skórzane elementy oraz rączka plecaka wykonane ze skóry naturalnej,
Specyfikacja produktu:
- Symbol produktu: 23565,
- Czyszczenie: czyść miękką szczotką i ciepłą wodą.
- Płeć: unisex,
- Pojemność: 16 L,
- Wymiary:
- Wysokość: 38 cm,
- Szerokość: 27 cm,
- Głębokość: 13 cm,
- Waga: 550 g,
- Rodzaj materiału: G-1000,
- Materiał zewnętrzny:
- G-1000® HeavyDuty: 65% poliester, 35% bawełna;
- G-1000 Lite Eco: 65% poliester, 35% bawełna;
- 100% skóra naturalna;
- Aktywność: codzienne użytkowanie, turystyka.
- Materiał impregnowany woskiem Greenland Wax.
Materiał:
- impregnowany materiał G-1000 adaptuje się w różnych warunkach; poprzez nałożenie większej ilości wosku Greenland Wax można łatwo dostosować odzież G-1000 do różnych warunków pogodowych,
- poliester z recyklingu,
- organiczna bawełna,
- impregnacja bez szkodliwych substancji PFC,
Troszkę historii...
Kånken wszedł na rynek w 1978r. aby oszczędzić dziecięce plecy. Problemy z plecami szczególnie u dzieci zaczęły się pojawiać w coraz młodszych grupach wiekowych, w tym czasie torby na ramię stały się bardzo popularne. Kånken ma wiele prostych, cennych funkcji. Plecak wkrótce stał się częstym widokiem na zielonych szkołach w całej Szwecji. Idea używania plecaka wkrótce się rozprzestrzeniła, tak jak Kånken. Dziś jest tak samo popularny i świetnym wyborem do szkoły, na dwór albo na rower do pracy.
Kånken – rewolucyjne odkrycie
W końcu lat siedemdziesiątych statystyki prowadzone w szwedzkim społeczeństwie wskazały, że 80 % procent badanych cierpi na problemy z kręgosłupem i różne bóle pleców. Zauważono, że także dzieci i młodzież coraz częściej cierpią na schorzenia kręgosłupa. Lekarze i nauczyciele wskazywali, że jedną z przyczyn (poza brakiem odpowiedniego ruchu) jest także moda na noszenie toreb naramiennych. Założyciel Fjällräven Åke Nordin wsłuchując się w głosy tej dyskusji, stworzył we współpracy ze szwedzkim Związkiem Skautów rewolucyjny i funkcjonalny plecak Kanken z przestronnym wnętrzem za przystępną cenę. Plecak Kånken, który pojawił się na rynku w sierpniu 1978 roku, do dzisiaj posiada rzesze sympatyków w całej Europie.
Pozytywne skutki
Kampania reklamowa skupiona była przede wszystkim na rodzicach i uczniach szkół podstawowych. Jedną z podstawowych zalet plecaka jest to, że obie ręce zostają wolne. Dzięki temu Kanken był też praktyczny dla starszych ludzi, którzy wspierają się o kulach, o lasce lub trzymają się balustrad, poręczy. Pytaniem było, czy ta idea ma szansę zadomowić się wśród młodzieży. Władze szkolne starały się wspierać akcję, chwaląc zalety plecaków. Udało się im to w pełni. Odkąd coraz większa liczba uczniów zaczęła nosić plecaki, rozkładając ciężar na obydwa ramiona, problemy z kręgosłupem zniknęły. Poza tym używanie plecaka wpływało pozytywnie na postawę ciała.
Potępiany i kochany
Nowy plecak wywoływał wiele emocji. Niektórzy postrzegali Kanken jako symbol liberalnych politycznych poglądów, a plecak określano mianem komunistycznego garbu. Ake Nordin nie przejmował się tym, tylko skupił się na produkcji. Szacował, że w pierwszym roku sprzeda 200 egzemplarzy. Sprzedał 400 sztuk. W następnym roku liczba wyniosła 30 000 i tak rozpoczęła się legenda plecaka Kanken.
Jubileusz 30-lecia Kanken
Minęło 30 lat, odkąd pierwszy plecak Kanken pojawił się w sklepach. Idea noszenia plecaka przyjęła się w pełni i została zaakceptowana przez społeczeństwo, także model Kanken. Każdego roku sprzedaje się ponad 200 000 sztuk tego plecaka. Licznik wyprodukowanych od początku produkcji plecaków osiągnął liczbę 3 milionów. Kanken przez ten czas prawie w ogóle się nie zmienił. Do oferty dołączyły kolejne kolory i nieliczne nowe odmiany plecaka, w tym Kanken Laptop. Jednym z niezaprzeczalnych faworytów jest Mini Kanken, który mając 29 cm wysokości nadaje się świetnie dla najmłodszych w rodzinie. Na dobre przyzwyczajenia nigdy nie jest za wcześnie.
Kilka porad, aby Twój Kanken służył Ci jak najdłużej:
-
Nie pierz plecaków Kanken w pralce. Zamiast tego zmyj brudne ślady ciepłą wodą, łagodnym detergentem i miękką szczoteczką lub gąbką. Jeżeli chodzi o suszenie, powinieneś powiesić Kankena w dobrze wentylowanym miejscu, które nie jest narażone na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. Obejrzyj poniżej zamieszczony film.
-
Aby uzyskać naprawdę żywe kolory, Fjallraven przy produkcji Kankenów używa specjalnej techniki barwienia materiału. Istnieje szansa, że kolor może się ścierać na twoich ubraniach - szczególnie może to być widoczne na jasnej odzieży. Jeżeli chcesz tego uniknąć zalecamy więc moczenie Kankena przez 30-60 minut w letniej wodzie, jeszcze zanim zaczniesz go używać.
-
Nie przepełniaj swojego Kankena. W ofercie Fjallraven jest wiele różnych rozmiarów tego modelu, więc jeśli chcesz go mocniej zapełniać najlepiej wybierz większy rozmiar. Standardowy plecak Kanken Original ma pojemność 16 litrów i chociaż oficjalnie nie jest podawane maksymalne obciążenie, należy pamiętać aby nie przeciążać go bardziej, niż tylko do kilku kilogramów.
-
Nie wkładaj też do klasycznego Kankena laptopów. Tylna kieszeń jest przeznaczona na foldery, notesy, może na tablety, ale nie na laptopa. Duży ciężar zbyt mocno obciąża paski i zamki błyskawiczne. Zamiast tego skorzystaj z Kankena w wersji laptopowej. Do wyboru są trzy wielkości: Laptop 13", Laptop 15" i Laptop 17", bez problemu znajdziesz odpowiednią dla siebie wielkość.
-
Jeśli coś utknie w zamkach Kankena, unikaj niepotrzebnego szarpania. Zamiast tego użyj odrobiny oleju lub przezroczystego balsamu do ust, aby poluzować zamek błyskawiczny. Następnie delikatnie spróbuj otworzyć plecak i ponownie zamknąć.
-
Jeśli pojawiają się rozdarcia, natychmiast je napraw. Im dłużej będziesz zwlekać z naprawą, tym staną się one większe a wówczas naprawa może nie być już możliwa.
-
I na koniec, nie pozostawiaj swojego Kankena zbyt długo w bezpośrednim świetle słonecznym. Kolor z czasem stanie się mniej intensywny. Kanken preferuje cień lub niskie nasłonecznienie.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.